Razvijte svoje poslovanje

Iako je ovaj članak usmjeren prema vlasnicima malih poduzeća, informacije su jednako primjenjive na sličnu osobnu situaciju, samo što je radnja malo drugačija.

Evo scenarija. Počeli ste svoj dan na poslu. Vaš dan je isplaniran unaprijed, s velikim izazovima na prvom mjestu. Želite ih završiti, skloniti ih s puta i uzeti malo slobodnog vremena popodne za sebe. Zaslužujete i trebate to kako biste ostali najbolji za svoju obitelj, sebe i svoje klijente.

Baš kad se upustite u svoj prvi jutarnji zadatak, zazvoni telefon. “Trebam pomoć odmah!” To je Joe Blow, vaš najproblematičniji kupac (prijatelj).

Posljednjih šest mjeseci Joe vam dolazi sa svojim problemima (nikad izazovima ili prilikama) očekujući da ćete sve odustati i pomoći mu. Od samog početka shvatili ste da je vjerojatno bila pogreška što ste uzeli Joea kao kupca. Bez obzira koliko Joeu naplatili svoje usluge, Joe nikada neće biti zadovoljan i nikada nećete ostvariti profit.

Čini se da Joe i kupci poput njega imaju urođenu sposobnost da privlače probleme kao što med ima pčele. Naravno, on krivi sve ostale, čeka do posljednjeg trenutka i zove vas da ga izvučete.

Što radiš?

nemoj. Ispunjavajući Joeove potrebe za trenutnim zadovoljenjem i dopuštajući mu da stvori naviku da vas zove umjesto da postavlja vlastite discipline, povređujete ne samo njega, već i vas.

Nemojte ga spašavati. Budite iskreni prema njemu i sebi. Uputite ga nekome tko mu može pomoći ako je potrebno. Pokušajte ovo: “Joe, iako cijenim tvoj posao, po mom mišljenju moja tvrtka te ne služi na način koji ti tražiš, a ovo nije dobro za nas oboje. Uz tvoje dopuštenje, uputit ću te na tvrtka za koju vjerujem da će puno bolje odgovarati vašim potrebama.”

Trebali biste imati popis od najmanje 100 ljudi svake profesije kojima upućujete posao i očekivati da će vam uzvratiti uslugu. Nisi to učinio? Uputite Joea na organizacijskog ili poslovnog trenera. Uputite ga natjecatelju. Neka ga imaju. Riješite ga se i istovremeno ih osedlajte! Ozbiljno, morate držati svoje prioritete u skladu i u fokusu. Kupci poput Joea, bez obzira na to koliko dobro plaćaju, rijetko su profitabilni kada uzmete u obzir vrijeme, stvarne troškove i utrošenu energiju.

Usredotočite se na kupce ili klijente koje želite privući i pobrinite se da imate mjesta u svom poslu kada se pojave. Oni to uvijek rade.